Sample review: Ultra Rich Body Cream, L'Occitane en Provence

Misschien weten jullie het of misschien ook niet, maar ik ben een enorme sample hoarder. Ik denk dat ik deze kleine afwijking heb meegekregen van thuis. Zo heeft mijn moeder een hele zak met staaltjes en kleine verpakkingen die ze uittest. De methode waarop deze staaltjes gekozen worden is ook niet meteen gewoontjes en natuurlijk heb ik ook die overgenomen van La Mama. Welke dag zijn we vandaag? Ah, 9 december. En dan beginnen we te tellen. 1..2..3..4..5..6..7..8..9! Het is voor ons elke dag een beetje Kerstmis omdat we nooit weten welk staaltje we uit onze zak zullen graaien. Cute of creepy.. Jij mag beslissen.

Zo besliste het lot vrijdag dat ik een staaltje van L'Occitane uit mijn propvol toiletzakje haalde. Het was de Ultra Rich Body Cream met 25% Shea Butter. Kunnen we even stilstaan bij het feit dat ik body producten in staaltjesverpakkingen HAAT? ... *stilstaan* ... Ten eerste is het een hels karwei om al het product uit het zakje te prutsen. Ik snij me iedere keer weer aan de scherpe randen van het plastiek omhulsel. Ten tweede bevat het staaltje nooit genoeg product om je hele lichaam in te smeren. Zo ook deze keer... Mijn rechterarm en romp bleven weer in de kou staan en moesten het stellen met mijn regular body butter van Sephora. Poor things...
http://be.loccitane.com

Toch ben ik best tevreden van deze body cream van L'Occitane. Hij smeert gemakkelijk uit en trekt snel in. Vooral dat laatste is een absoluut vereiste wanneer ik lichaamsproducten aankoop. Ik háát het als een bodylotion een vette film op mijn lichaam legt. Zeker als je je daarna in een skinny jeans moet wurmen. I don't like the slick feeling and I know I'm not alone. Het kan ook zijn dat mijn huid de crème meteen heeft opgezogen want ze is er erg aan toe. Elke winter is mijn huid - vooral op mijn schenen - erg droog en jeukerig. Dat gevoel werd meteen verholpen en het bleef ook zo tot 's avonds laat. Een dikke 10 voor hydratatie dus!

Maar dan nu de geur.. Ik ben geen fan van de geuren van L'Occitane en dat is eigenlijk nog zacht uitgedrukt. Ze zijn naar mijn mening vaak te sterk aanwezig en geven me eerder hoofdpijn dan een goed gevoel. Zo ruik ik heel graag hun amandel gamma, maar krijg ik de kriebels van hun verbena lijn. Deze body cream zat ergens tussenin. Toen ik het staaltje opendeed kwam er één geur meteen in mijn gedachten: poepekeszalf. Voor de mensen die niet bedreven zijn in het Antwerpse dialect, de zalf die je gebruikt bij geïrriteerde billetjes van kleine kindjes. Wat ik dus meteen associeerde met...vuile pampers en you know... Niet meteen sexy te noemen dus. Ook hier is L'Occitane gebuisd voor de geur. Maar, mensen die graag poepekeszalf ruiken, knock yourself out!

Het verdict: Een perfect hydraterende crème, maar een geur die ik associeer met vuile pampers en babybillen. Bovendien vind ik het de prijs van 32 euro voor een pot van 200 ml niet waard. Daarom krijgt de Ultra Rich Body Cream van mij een 5 op 10.

Ultra Rich Body Cream, L'Occitane en Provence, 32,00 euro voor 200 ml.

Reacties

  1. Ik weet het.. Ik heb heel veel idee'tjes, maar de uitwerking blijft een beetje achter.. Dien tijd toch he! Kunt ge da ergens kopen? ^-^

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! :)

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Review: Ambre Solair BB Cream SPF 30