Getest: Calvé Burger saus

Het is zomer dames en heren! Ja, echt wel! Kom kom, laten we niet moeilijk doen. Ook al schijnt de zon niet, het is tegen de 20°. Dat is voor mij zomer. Veel warmer hoeft het voor mij toch niet te worden. *Laat die haatmails maar komen!*
 
Als je aan de zomer denkt, denk je ongetwijfeld aan barbecue. Als je aan barbecue denkt, denk je aan gegrild vlees. Als je aan gegrild vlees denkt, denk je aan ... sausjes. Althans, daar denk ik toch aan! Ik ben eigenlijk niet zo'n sausjesmens. Als ik al iets kies, dan is het vaak ofwel mayo ofwel samurai ofwel de combinatie van Bicky sausjes. De rest probeer ik wel eens, maar ze geven me steeds een wrange nasmaak die eigenlijk mijn hele maaltijd verpest. Joppie saus ... iieeuuww! Ik heb, in tegenstelling tot vele anderen, ook niet echt saus nodig bij mijn vlees. *healthy Nikki speaking*


Onlangs kreeg ik van Yunomi de kans om één van de nieuwe sausjes van Calvé te testen. Ik kon kiezen uit de Burger saus of de Honey BBQ saus. Eén ding kan ik al zeggen, ik ben zéker niet gek op plakkerige troep, dus de Honey BBQ saus liet ik al gauw links liggen. Ik besloot in samenspraak met De Vriend om voor de Burger saus te gaan en trok gezwind met mijn bonnetje richting winkel. Geen Burger saus van Calvé te bespeuren. De week daarop ging ik naar een andere keten en probeerde het daar nog eens. Weer geen saus te vinden. Ik begon al te denken: "Fijn, een bon gekregen voor een gratis product en ik vind het nergens.". Na een maand en vier ketens te hebben bezocht, vond ik het eindelijk in de plaatselijke Carrefour. Al goed dat ik initieel voor de Burger saus had gekozen, want de Honey BBQ was nergens te zien. Hup, snel in het winkelkarretje smijten, bonnetje erbij en zo 1,79 euro uitgespaard aan de kassa.
 
Nu de smaak... Ik had het waarschijnlijk niet mogen doen, maar ik had me onbewust voorbereid op de smaak van Bicky sausjes. Was me dat een tegenvaller toen ik de Burger saus proefde! Ik kan het niet anders omschrijven dan mayo, ketchup en rauwe ajuin die door de mixer zijn gehaald. Met andere woorden, slappe cocktailsaus met een hint van rauwe ajuin. Jakkes! De Vriend is er wel voor te vinden, maar hij is dan ook een echte sausjesman. It's all yours darling!
 
Dus moraal van het verhaal. Als je houdt van sausjes bij je vlees en de smaak van rauwe ajuin vereert, dan zeg ik: "Go spend that 1.79 euro!". Ik hou het echter bij mijn drie vaste waarden op de sausjesmarkt!

Reacties

  1. Honey BBQ is in de States anders wel superlekker. Misschien was de burgersaus dan misschien toch de verkeerde keuze hihi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja, maar wie weet hoe lang ik dan had moeten wachten...Als ik iets gratis krijg, ben ik er graag rap bij he ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! :)

Populaire posts van deze blog

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!