I don't drink and drive!

Je mag me gerust een mens met principes noemen, maar als ik met de auto rij dan drink ik geen druppel alcohol. Ik wil mijn eigen leven niet op het spel zetten, laat staan dat van een ander. Ik zou het mezelf nooit vergeven. Flink zo! Of toch niet?
 
 
De laatste tijd krijg ik vaak opmerkingen te horen à la "Ach, eentje kan toch geen kwaad!". Het kan me niet schelen wat kwaad kan en wat niet. Als ik achter mijn stuur moet kruipen, drink ik enkel frisdrank of koffie. Als dat mij een 'seut' maakt, so be it. Pas op, ik drink wel alcohol. Correctie, ik drink sinds enkele maanden terug alcohol. Aangezien De Ex een nultolerantie handhaafde, deed ik mee. Kuddedier dat ik ben *beeehhhhh*. Na onze relatie heb ik een tijdje mijn schade ingehaald tot het eens flink fout liep en van toen af aan raakte ik weer geen druppel aan. Tot enkele weken geleden dus. Dit weer vraagt om witte wijn en SANGRIA! (Hey, er zit fruit in.. dus gezond!)
 
Ik ben gewoon - voor mij persoonlijk - erg principieel als het op drinken en rijden aankomt. Wat andere mensen doen, moeten zij weten maar voor mij staat het vast. Als ik met de auto ben dan blijf ik nuchter. Ik geef geen commentaar op mensen die wél drinken en rijden, dus waarom zou ik commentaar moeten krijgen als ik dat niet doe? Het lijkt erop dat alcohol voor veel mensen meer en meer een gewoonte is geworden. Ik wil hier niet de predikant uithangen, maar gewoon even een feit aanhalen. Veel mensen van mijn leeftijd zeggen dat ze alcohol nodig hebben om zich te ontspannen of om zich te amuseren. Wel, als het zover is gekomen, dan zit je met een probleem. Ik ben bijna 4 jaar 'sober' geweest en ik heb me geen enkele keer verveeld, laat staan dat ik stijf zat van de spanning.
 
Als ik mijn vriendengroep bekijk, zijn er eigenlijk niet veel die alcohol 'nodig' hebben om zich te amuseren. Zo drinkt mijn beste vriendin ook geen alcohol als ze moet rijden. Toch krijgen we vaak commentaar als wij het bij een cola of ice tea houden tijdens een avondje uit. Wees blij. Wij zijn altijd bobette! :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!