Where is Nikki?

Oké, oké...Ik weet het. Ik heb enkele weken geleden beloofd om regelmatiger te bloggen over verschillende onderwerpen en producten. Nu zijn we weer een maand verder. Een maand zonder nieuwe blogposts. Maar er is nogal wat gebeurd...


I got fired, for one. Na 2 jaar en 8 maanden dienst bleek er te weinig werk te zijn voor mijn profiel binnen het bedrijf. Ergens had ik het al wel zien aankomen, aangezien ik geen nieuwe dingen meer aangeboden kreeg. Toch was het een shock toen de woorden 'arbeidscontract' en 'verbreken' vielen. Ik mocht de dag van mijn ontslag meteen naar huis waardoor het nog moeilijker was om eraan te wennen. Ik kon niet rustig 'uitbollen'. Ik moest er meteen, daar en toen, een punt achter zetten.
 
Ondertussen zit ik ongeveer al drie weken thuis. Ik moet toegeven dat er tijdens de eerste dagen wat tranen gevloeid zijn. Niet alleen omdat ik mijn job kwijt was, maar omdat ik alle voordelen die eraan verbonden waren, ook kwijt was. Ik moest mijn auto en laptop afgeven. Dat klinkt waarschijnlijk heel banaal, maar voor iemand zoals mij leek het alsof dat het einde van de wereld betekende. Oh nee, geen laptop! Hoe moet ik nu naar jobs zoeken? Miljard, geen auto! Nu zit ik hier vast en kan ik nergens naartoe! Bovendien heb ik in crisissituaties altijd het griezelige gevoel dat iedereen waar ik om geef dood zal gaan en dat ik er niet op tijd bij zal kunnen zijn om afscheid te nemen. Vraag me niet waarom ik zulke dingen denk, maar hey, er zijn wel meer dingen aan mezelf die ik niet begrijp. Al goed dat ik op zulke momenten kan rekenen op De Vriend. Hij is altijd in staat om mij te kalmeren en de goede kant van de dingen te laten inzien. *kudos for you my friend*
 
Om mijn gedachten te verzetten, heb ik me op mijn studies gestort. Vorige maandag had ik namelijk examen van module 2. Opstaan om 8 uur en studeren tot 18 uur. Zelfs in mijn studietijd ging ik niet zo ver. Maar blijkbaar kan dat allemaal als je iets gevonden hebt dat je écht interesseert en waarvoor je 100% wil gaan. And all went well, dus ik kijk al uit naar de punten! Hopelijk ben ik met glans geslaagd, maar ik heb er wel vertrouwen in.
 
Momenteel is alles terug op zijn pootjes aan het vallen. Mijn hogeschool laptop hebben we gepromoveerd naar Windows 8 en hij bolt als een trein (zonder vertragingen)! Bovendien mogen we volgende week onze nieuwe auto afhalen. Een witte Seat Ibiza, hoe meer 'Nikki' kan het zijn? Ondertussen ben ik druk op zoek naar een nieuwe job. Volgende week woensdag heb ik mijn eerste sollicitatie. Ik hoop dat het een beetje meevalt, want na bijna 3 jaar op de arbeidsmarkt, ben ik een beetje uit roulatie wat solliciteren betreft. Belangrijkste is, om niet te veel te stressen en gewoon mezelf te blijven. But let me tell you, dat is misschien wel het moeilijkste dat je van mij kan vragen!
 
Nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik zal samen met mijn carrièredraad ook mijn blogdraad weer oppikken. Want geloof het of niet, ik heb heel veel ideetjes. Het was alleen de tijd die me ontbrak en nu heb ik die met hopen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!