Nikki's American Kitchen

Sommige mensen zijn weg van Scandinavische oorden. Anderen zijn dol op de Britse taal en cultuur. Maar als je mij een beetje kent, is er maar één plaats die je zonder twijfelen aan mij koppelt. Jawel, Amerika. The land of stars and stripes. Ik weet niet goed hoe ik aan mijn Amerika obsessie kom. Op een dag was die er - I 'blame' Linkin Park. Sindsdien ben ik er al drie keer op vakantie geweest en heb ik een abo op vier Amerikaanse magazines - om nog maar te zwijgen over mijn verslaving aan Amerikaanse vloggers op YouTube. Aangezien ik ook dol ben op koken, kwam ik op een interessant idee. Waarom geen blogposts maken met een Amerikaans gerecht in de hoofdrol? En zo werd 'Nikki's American Kitchen' geboren.


De bedoeling is om minimaal één keer per maand een gerecht te maken dat typisch Amerikaans is. Dat gerecht heb ik misschien gevonden in een magazine dat ik lees of gewoon op het Internet - Martha Stewart FTW. Ik ga proberen om de meeste gerechten te koppelen aan een Amerikaanse feestdag zoals Thanksgiving of Halloween. Als er die maand echter geen feestdag is, dan kan het een gewoon gerecht zijn zoals Carrot Cake, Cajun Chicken of Brownies. Zolang het de Amerikaanse keuken weerspiegelt, komt het in aanmerking!
 
Voor alle calorie-tellende ladies out there. Het klopt dat de Amerikaanse keuken niet bekend staat om zijn lichte gerechten, maar de laatste jaren is er heel wat veranderd. Ze integreren meer en meer groenten in hun gerechten en de inname van vet is enorm beperkt. Het is niet langer een vette hamburger op een bedje van gesmolten cheddar en crispy bacon. Maar dan nog, af en toe zal er hier een gerechtje verschijnen dat niet zo slank is. Ach, af en toe mogen we toch wel eens een oogje dichtknijpen, niet?
 
Hopelijk zijn jullie even enthousiast als ik over dit concept en mag ik jullie elke maand doen watertanden en aanzetten om zelf achter het fornuis te kruipen. Want denk eraan, wat je zelf vers klaarmaakt, is altijd beter dan kant-en-klaar maaltijden!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!