Essie Bobbing For Baubles

I'm not gonna lie. Ik ben verschrikkelijk als het aankomt op nagellak. Nagels lakken geeft me een dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik verzorgde en propere handen, maar aan de andere kant heb ik het geduld niet om mijn nagels van een deftig laagje te voorzien. Aangezien ik echter meer en meer nagellak begin te verzamelen (niet zelf gekocht, maar gekregen), vond ik het tijd om er nog eens tijd voor te maken. Ook al ben ik een perfectionist in hart en nieren en heb ik hier en daar een kantje gemist, toch vind ik ze goed gelukt. Voor herhaling vatbaar? Wie weet!


Het lakje dat ik nu op heb, zat in één van de vorige Deauty boxen. Het heet Bobbing For Baubles en is van Essie. Ik denk dat deze kleur niet standaard voor iedere abonnee hetzelfde was, aangezien mijn zusje een groenige kleur gekregen heeft. Als nagellak-leek, omschrijf ik deze kleur als blauw-grijzig *tadaaaa*. Het is niet meteen een kleur die licht, luchtig en zomers is. But then again, als ik de afgelopen dagen naar buiten keek, was het ook niet licht, luchtig en zomers. Alhoewel, luchtig was het wel. Toch belandt dit lakje integraal in de herfst make-up doos.
 
Ik ben heel tevreden over de 'smeerbaarheid'. Soms heb je van die lakjes die stroperig zijn en in dikke lijnen opdrogen. Bij dit Essie lakje, lak je met de brede borstel zo goed als je volledige nagel in één keer. Je hebt wel minstens twee laagjes nodig aangezien één laag niet voldoende dekt.
 
Het is mijn eerste kennismaking met een Essie product en ik moet toegeven dat het me bevalt. Ik kende het merk al uit de vele Amerikaanse magazines die ik lees. Het is zowat de tegenhanger van OPI. Vele leuke kleuren en al even leuke namen. Enkele jaren geleden moest je goed zoeken om in België Essie te kunnen kopen, maar tegenwoordig vind je het gewoon bij Kruidvat.
 
Bobbing For Baubles kan je kopen voor iets meer dan 10 euro. Ik weet niet of ik er zoveel geld aan zou uitgeven. Dat zijn wel tien café latté's on the go bij Total! *coffee addict speaking* Ach, ik zal nooit een nagellak maniak worden, maar zolang ik lakjes zoals deze mag uitproberen, zal ik aardig in de buurt komen!

Up-Date: Bobbing For Baubles is niet zo huisvrouw-proof. Na een afwasje met de hand en het opplooien van de was, zien mijn nagels er zo uit.



Yeah, I hear you topcoat lovers. Ik had er maar een topcoat moeten opdoen. Maar ik ben niet iemand die houdt van veel poespas. Daarbij, ik heb lakjes van Essence die vijf dagen mooi blijven zitten. Zonder topcoat! Die kosten mij bovendien 8 euro minder. Dus ook al was ik hierboven best wel positief, een lakje van 10 euro dat na 1 dag 'werken' naar de vaantjes is, vind ik niet correct qua prijs-kwaliteit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!