Project Nikki: Deel I

Tijd om wat meer van mezelf bloot te geven. Niet letterlijk natuurlijk..*no xxx in the url, baby*
Ik, beste dames en heren, ben een enorm twijfelgat. De ene dag loop ik over van de goede ideeën en initiatieven en de andere dag wil ik gewoon in bed blijven liggen en het donsdeken zo hoog mogelijk over me heen trekken. Met andere woorden, mijn persoonlijkheid schommelt tussen Ms. Happy Sunshine en Ms. Heavy Rain. Natuurlijk ben ik daar niet blij om. Hallo, je zou maar gek zijn mocht je die karaktertrek omarmen en zo door het leven gaan. Daarom lijkt het me tijd voor een projectje, namelijk project Nikki (versie 1.0).

Aangezien ik altijd het meisje ben met de SUPERGROTEMEGAFANTASTISCHE ideeën die uiteindelijk op niets uitdraaien, ga ik de raad van De Vriend eens opvolgen. Kleine stapjes nemen die leiden tot een positief geheel. Dus, wat is stap 1? Wel, ik ga beter voor mezelf zorgen!

Nu moet je niet denken dat ik een stinkende couch potato ben met vet haar en okselvijvers om U tegen te zeggen. Ik heb gewoon niet de 'girly touch'. Niet dat ik erbij loop als een manwijf, maar om de één of andere manier kan het me allemaal niet zo heel veel schelen. Laat het mij even staven met enkele voorbeelden. *Gevoelige lezers kunnen dit stukje beter even overslaan en naar foto's van schattige puppies kijken.* Om te beginnen mijn haar. Ik heb enorm veel krullen en ik kan er veel mee doen - inclusief stijlen - maar om de één of andere reden heb ik altijd wel een excuus om er niet te veel tijd in te steken. Ik was het niet op vaste tijdstippen, maar gewoon als het 'nodig' begint te worden. En dan nog kies ik soms liever voor 'operatie dot' dan 'operatie shampoo'. Noem het lui zijn, maar zo ben ik nu eenmaal. Als ik thuis werk dan ga ik helemaal 'low profile'. Geen make-up, haar in een dot en marathon pyjama-lopen voor gevorderden. Hey, ik ga zelfs de brievenbus leegmaken in mijn pyjama met mijn rode All Stars eronder. Ok, ik geef toe..I'm a mess..Tijd voor verandering dus!

Hoe ik dat precies ga aanpakken weet ik nog niet zo goed. Waarschijnlijk wat meer zorg voor mezelf dragen. Af en toe een bezoekje aan het schoonheidsinstituut. Om de week een nieuw kleurtje op de nagels. En om de twee wasbeurten de stijltang door mijn haar. Hopelijk helpt dat al een beetje om me terug 'op de rails' te krijgen en terug te ontdekken wie ik ben en wat ik kan bereiken. Eens dat goed gaat en ik me er goed bij voel, ben ik klaar voor stap 2. Maar zover is het nog lang niet!

Wat doe jij om je beter te verzorgen en daardoor een goed gevoel te krijgen?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!