3364 & Granola

Zoals Erik Van Looy zou zeggen... Het is gebeurd. Ik heb voor de allereerste keer granola gemaakt. Menig hipster moeder schudt nu meewarig het hoofd. Granola.. Dat is zoooo 2016! But guess what, ik ben geen moeder. Laat staan een hipster.


Af en toe krijg ik een ingeving. Dan zit ik in de zetel een beetje naar buiten te staren en zeg ik tegen mezelf: "Nikki, doe iets nuttig!". Vandaag was niet anders. De Vriend was een toertje gaan lopen en ik kon niet gaan fitnessen door een blessure. Daar zat ik dan te mokken en boos te wezen op de hele wereld. Arme ik... Maar wat als... Ik eens granola maak? Zo gezegd, zo gedaan. Ik dook in mijn STAPEL healthy schmelthy kookboeken en ging op zoek naar een recept waarvan ik alle ingrediënten in huis had. Nu ja, alle... Lijnzaad had ik niet, maar chiazaad is toch even goed, niet? NIET!?!

Vol goede moed begon ik de noten fijn te hakken. Dat de hoeveelheid genoeg leek om een heel leger te voeden, wierp geen vragen bij mij op. Het stond namelijk zo in het recept en mijn autistisch kantje zorgt ervoor dat ik alles steeds tot op de letter en het cijfer volg. Hier en daar vloog er een stuk walnoot door de ruimte, maar dat deerde mij niet. Nikki was on a mission! Zorgvuldig woog ik de havermout en de pitten af. I was on a roll! En toen nam ik het potje chiazaad. Althans, het deksel... Daar gingen de zaadjes. Ik stond erbij en keek ernaar. Heb ik al verteld dat ik extreem onhandig ben? Autistisch en onhandig, some girls have it all! In een rotvaart heb ik alle zaadjes terug in het potje gedaan en ben ik verder gegaan met mijn culinair experiment.

Toen de brij - sorry, ik kan het écht niet anders noemen - eindelijk in de oven lag, kon ik beginnen met mijn volgende missie getiteld 'clean kitchen'. Na 5 minuten kwam er mij een heerlijke chocoladegeur tegemoet. Alright keukenprinses! Na 10 minuten dacht ik dat het misschien een goed idee was om al eens om te roeren. Na 18 minuten werd de chocoladegeur net iets té intens. Na 19 minuten kwam er rook uit de oven. Na 20 minuten proefde de granola bitter en aangebrand.

Na 21 minuten besloot ik om mijn granola in de toekomst gewoon in de winkel te kopen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Review: Ambre Solair BB Cream SPF 30