Beauty review: Garnier Ultra Doux zuiverende droogshampoo

De meeste vrouwen van mijn leeftijd houden ervan zich op te tutten, hun haar te stijlen en om de twee dagen - of als het kan elke dag - hun haren te wassen. Enter Nikki! Ik hou er namelijk niet van om mij elke dag op te maken. Waarom zou ik ook? Als ik door de week buitenkom, is het om boodschappen te doen of om naar de fitness te gaan. Niemand kent me daar, dus waarom zou ik alles uit de kast halen? En fitnessen met een dikke laag 'plamuur' op mijn gezicht? No thanks... Wat mijn haar betreft, stel ik elke wasbeurt zo lang mogelijk uit. Niet omdat ik graag een vettige coupe heb of omdat ik de muffe geur van ongewassen haar zo heerlijk vind. Nee, ik heb van nature erg pluizig haar dat in krullen valt. Sommige mensen zijn jaloers op het volume dat mijn haar vertoont, ik doe het graag in een dot. It's easy en het is uit mijn gezicht. Als ik het bovendien om de twee dagen zou wassen, dan zou ik geen krullen hebben, maar een afro kapsel. Een pluizige, statische, fluffy warboel... That's not on my 'happy hairday' list! Enneuh, mijn kapster heeft gezegd dat ik het niet te vaak mag wassen... Dus dan luisteren we naar de kenner!


Meestal kom ik een week (shocker!) door zonder ik mijn haar hoef te wassen. Nu dat ik af en toe (heel af en toe...) ga sporten, heb ik echter wel sneller last vet haar. Kinda stating the obvious here... Omdat ik echter vaak geen zin heb om shampoo en conditioner uit de kast te halen, heb ik me een droogshampoo gehaald. Eerst had ik een sample in mijn Deauty box zitten van Klorane. Geen slecht spul, maar de geur was niet echt 'verfrissend', to say the least. Bovendien had ik een witte schijn aan mijn wortels. Dat komt wel meer voor bij droogshampoos, maar fijn is het niet. Toen die sample op was, trok ik gezwind naar de winkel voor een fullsize droogshampoo. Heel erg veel keuze was er niet. Twee van Garnier en één van Syoss. Omdat ik al reclame had gezien voor de Garnier Citrus versie - en omdat ik een sucker ben voor alles wat citrus is -, kocht ik deze maar.



The works: Garnier Ultra Doux creëert een droogshampoo met zuiverend poeder en citrus om het haar op te frissen zonder het nat te maken of te drogen. Een slimme en praktische oplossing die het mogelijk maakt om de volgende shampoobeurt uit te stellen. (...) Citrus dat bekend is om zijn verfrissende actie zorgt voor een fris en subtiel parfum.

Klinkt goed, niet? Jammer genoeg kan ik me niet helemaal vinden in de uitleg die op de achterkant staat. De spuitbus is gemakkelijk in gebruik en ik zie geen wit poeder wanneer ik het op mijn wortels spuit. Maar daar blijft het dan ook bij. Als ik het net in mijn haren gespoten heb, dan zorgt het inderdaad voor een mooi en zuiver effect. Na enkele uren, of na een nacht slaap, zijn mijn lokken echter vetter dan voor de spray en hangen ze in slierten aan mijn hoofd. Ook de geur is niet echt om naar huis te schrijven. In het begint ruikt het héél licht naar pompelmoes, maar naarmate de tijd vordert, is de frisse geur verdwenen en ruikt je haar muf. Ik kan het best beschrijven als de geur na een avondje fondu. Een vettige geur die niet stoort, maar allesbehalve aangenaam is. Resultaat, de volgende dag moet ik toch mijn haar wassen omdat het vet is en muf ruikt.

Dus al bij al is deze droogshampoo een goede quick fix, maar ik raad je toch aan om de volgende dag zeker je haar te wassen. Ik weet dat je een droogshampoo niet mag vergelijken met een goede wasbeurt, maar het zou toch 'iets' mogen helpen. Niet? In ieder geval, als deze bus leeg is, ga ik verder met mijn zoektocht naar de perfecte droogshampoo. Want alles is beter dan een uit de hand gelopen afro...

Garnier Ultra Doux Droogshampoo met citrusextract, Carrefour, 5,05 euro

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Review: Ambre Solair BB Cream SPF 30