Review: Ambre Solair BB Cream SPF 30

Ik ben niet iemand die meteen een product gebruikt als ze het aankrijgt. Dan heb ik het vooral over dingen die ik in mijn beautyboxen krijg. Ik gebruik pas een product als ik het nodig heb en wanneer mijn origineel product op is. Het is crisis voor iedereen! Ondertussen maken 3 dagcrèmes hun opwachting om gebruikt te worden. Sorry guys, you'll just have to wait a little longer!

Onlangs was mijn gebruikelijke bruine crème van Maybelline op, dus ging ik op zoek naar een vervanger. Die vond ik in één van mijn Deauty boxen, namelijk de BB Cream van Ambre Solair met SPF 30. Een getinte zonnecrème, speciaal voor het gezicht. Ja, het is ondertussen herfst en ja, ik had het beter deze zomer gebruikt. Maar hey, het is een zomerse herfst en SPF is altijd welkom, so don't judge me.

Tot nu toe heb ik nog geen goede ervaringen gehad met BB creams. Meestal zijn ze te oranje voor mijn huidtint. Geef nu toe, wie wil er als Oompa Loompa door het dagelijkse leven gaan? Ik alvast niet. Maar toch wilde ik deze crème van Ambre Solair een kans geven. Niet geschoten, is altijd mis!
In het begin was de crème sowieso niet aangenaam om aan te brengen. Het kleefde verschrikkelijk! Om een vergelijking te geven, het was alsof ik honing op mijn gezicht smeerde. Admit it, elke vrouw heeft al eens honing op haar gezicht gesmeerd. Ja toch? Anyway, het was geen aangename ervaring. Mijn huid stropte met elke smeerbeweging en had achteraf een plakkerig gevoel. Wat miste ik mijn fluweelzachte fond de teint! :( Alsof het nog niet erg genoeg was, blonk ik als een spiegel. Waardoor ik mijn matterend poeder moest bovenhalen. En geloof mij, om half 7 's morgens heb je geen zin om veel aan je make-up te doen. Tenzij je Barbie heet natuurlijk.. Maar ach, ik ben vergevingsgezind, dus hield ik het bijna 2 weken vol. Toen had ik er genoeg van. Mijn anders zo vlekkeloze huid heeft momenteel hier en daar een puistje. *horror* *ween ween* Het gevoel van honing, een glimmende huid, poederritueel, ... allemaal goed en wel, maar puistjes? *argh*

Dus het spijt me Ambre Solair, maar je bent grandioos gebuisd. Toch zeker wat deze crème betreft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!