Spring Time + Reviews Dermalogica & Issey Miyake

De eerste zonnestralen hebben zich deze week laten zien en wie wordt ziek? Juist ja, moi, ik, bibi..Koorts, snot, keelpijn, oorpijn, hoofdpijn, ... alles wat je in putje winter verwacht. Maar nee, wat is er nu leuker dan ziek te worden alles de lente er is? We zijn nu zondag en eindelijk zijn zowat alle klachten verdwenen. Hier en daar nog een dicht neusgat, maar daar gaan we niet moeilijk over doen. Ik vind het best wel leuk dat het nu wat langer licht blijft. Toch moet ik toegeven dat ik de eerste dag na het uurverschil een beetje in de war was. Het was alsof alles wat ik moest doen super langzaam ging, terwijl de tijd snel vooruit ging. Ondertussen is alles terug op zijn plooi gevallen en gaat mijn leven zijn gewone gangetje. Deze avond uit eten met de familie voor de verjaardag van mams. Chineese food is goood. Maar eerst, bloggen! Ik baal enorm dat ik door mijn verkoudheid (+ druk werkschema) niet 'op schema' ben gebleven. Bij deze mijn wel gemeende excuses. (Even een foto van een schattige pup posten..)


Jullie hadden nog 2 reviews van mij te goed, namelijk van Dermalogica en Issey Miyake. Let's get started! Official Spring Time Kick-Off! :)


Zuerst, Dermalogica Daily Microfoliant. De theorie: "Unique Rice-based powder formula activates upon contact with water, releasing Papain, Salicylic Acid and Rice Enzymes that micro-exfoliate dead cells, instantly leaving skin smoother and brighter. Formulated without artificial fragrances and colors." Elke keer wanneer ik 'Salicylic Acid' op een tube zie staan, kruip ik weg in een hoekje. Mijn gezicht is erg gevoelig voor sommige producten en meestal bevatten de producten waar ik niet goed tegen kan dit zuur. Met een klein hartje begon ik dan ook deze try-out. Ik goot wat poeder op mijn hand, vermengde het met water en smeerde de pasta op mijn gezicht. Weet je nog dat ik zei dat het poeder geen geur had? Wel, eens het nat is, heeft het wel een geur. Jammer genoeg geen aangename geur, maar de geur van rijstkoeken. Ik vind dat lekker ruiken..als ik het eet, niet om half 8 's morgens als ik net uit mijn bed kom gerold. Klein minpuntje dus! De pasta maakt mijn huid zuiver, ook al kan ik me niet ontdoen van het gevoel dat mijn huid 'trekt' nadat ik het met water afspoel en droog dep. Niet zo aangenaam, maar ik heb dat wel vaker met gezichtsreinigers. De volgende ochtend kijk ik heel verrast in de spiegel. Het puistje dat ik had, is zo goed als uitgedroogd. Enthousiast reinig ik opnieuw mijn gezicht met de pasta..om de volgende ochtend op te staan met 3 puisten op mijn kin. I am not amused! Ik breng voor de derde, opeenvolgende dag de pasta aan en de puistjes worden erger. Nu heb ik genoeg gezien en ik stop met het te gebruiken. De volgende dag zijn mijn puistjes gestopt met (excusez moi le mot) groeien en stap ik terug over naar mijn oude, vertrouwde Biotherm exfoliant. Ben ik tevreden over dit product? Mja, ik denk dat het wel duidelijk is dat het geen succes was. Mijn Biotherm reiniger doet gewoon erg goed dienst voor mijn gezicht. Bovendien kost een full-size Dermalogica Daily Microfoliant 66 euro in de winkel, terwijl Biotherm mij 17,60 euro kost. Ook dit is voor mij doorslaggevend aangezien ik toch rekening wil houden met mijn budget. Het is jammer dat mijn eerste kennismaking met dit merk is tegengevallen, maar voor mij is dit een no-go.


Ten slotte, Issey Miyake , L'Eau D'Issey parfum. Enkele jaren geleden had ik een parfum van dit merk en ik was er gek op. Het was licht, fruitig, vrouwelijk en perfect voor de zomer. Jammer genoeg vind ik dit parfum niet meer terug en hebben andere merken ondertussen mijn hart op dat vlak veroverd. Toen ik dit staaltje probeerde, was ik wel erg benieuwd omwille van mijn eerdere positieve ervaring met Issey Miyake. Toen ik een klein beetje op mijn pols sprayde, rook het erg fris. Dat is positief aangezien ik niet hou van bloemig en bombastisch. Maar, hoe langer het parfum op mijn huid vertoefde, hoe meer het naar een overjaars boeket bloemen begon te ruiken. Een heel felle bloemgeur en wat ik noem 'oude vrouwen (dit is nog beleefd..) parfum'. Toen ik er iets later nog eens barstende hoofdpijn van kreeg, ben ik snel mijn polsen gaan wassen. Ik ben erg gevoelig voor geuren en deze parfum is duidelijk niet geschikt voor mij. Voor mensen die wel houden van bloemig en zwaar, is deze parfum te koop aan 67,20 euro bij de beter parfumerie.
 
Jammer genoeg vielen deze staaltjes niet in de smaak. Laat ons hopen dat de volgende producten meer 'Nikki' zijn. Je komt het binnenkort te weten op deze blog! So stay tuned.
 
PS: Voor mijn vriendinnen die deze blog volgen, als jullie bovenstaande producten van mij willen overnemen, just let me know. All free and given with a smile! :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!