Nikki & Fast Food

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten. Alleen jammer dat die pogingen geen constante zijn en meer ups en downs hebben dan een bergrit in de Ronde van Frankrijk. Soms gaat het weken goed en dan krijg ik ineens een inzinking. Dan eet ik alle crap die ik tegenkom, zonder twee keer na te denken.
 

Afgelopen week was weer een week om snel te vergeten. Chocolade paaseitjes die her en der nog lagen, chips, pizza, snoep, petit beurre koekjes, witte chocolade, droge salami, olijven, frietjes, belegde broodjes, cervela gebakken in frituurvet, kaas (TONNEN kaas), leo, twix, taart, mattentaartjes, rijsttaartjes, croissants, liters koffie verkeerd ... Noem het op en ik heb het waarschijnlijk naar binnen gepropt en gegoten de afgelopen week. Resultaat, een niet zo positief getal op de weegschaal. Of een héél postief, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Dan kan ik zo boos zijn op mezelf! Ik weet dat ik bijkom al kijk ik nog maar naar een cupcake en toch denk ik op het moment dat ik zoiets in mijn mond steek: “Ach, eentje kan geen kwaad.”. Maar zo eentje wordt vaak tweetjes en drietjes en ... Bovendien was de zin om uitgebreid te koken vaak te zoeken. Normaal kook ik erg graag en wil ik een gezonde schotel op tafel zetten, maar afgelopen week kon het niet snel genoeg gaan 's avonds. Met als gevolg, veel verwerkte rommel en weinig verse producten.
 
Sommige mensen eten omdat ze andere mensen zien eten. Andere mensen eten omdat ze emotioneel zijn. Ik eet uit verveling. Als ik een hele dag druk bezig ben, dan vergeet ik soms mijn ontbijt of lunch te eten. Als ik echter niets of heel weinig om handen heb, dan steek ik het ene na het andere in mijn mond, of het nu lekker en gezond is of niet. Als ik maar ergens mee bezig ben, dat is het belangrijkste. Ik heb al eens geprobeerd om bij elk goestingske een slok water te drinken, maar dat was meestal niet voldoende wegens ‘te saai’. Dus slofte ik maar naar de koekjesdoos om daar iets te nemen. Ik ben hevige voorstander van het verbod op koekjesdozen op de werkvloer. Véél te verleidelijk (of ik heb geen karakter..dat kan ook).
 
Tijd voor een actieplan! Ten eerste terug wat meer fruit en groenten op mijn menu zetten. Daarnaast ga ik wat meer water slurpen en wat minder koffie verkeerd. Tot slot wat meer bewegen, want aangezien ik een bureaujob heb, heb ik evenveel beweging als een grasspriet langs de kant van de weg. Soms eens links en rechts bewegen, maar steeds met men kont op de stoel.
 
Summer Season, here I come!

Reacties

  1. Thuis zit nen viervoeter die uw "meer bewegen" graag zal horen. Ik denk da m al zit te kwispelen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. One word: Insanity ;-) It works en ik hoef geen zot dieet te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, waarschijnlijk werkt dat wel, maar ik heb geen zin om in mijn woonkamer te staan zweten ;) Bovendien doe ik geen zot dieet. Ik probeer gewoon gezond te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! :)

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!