The United States of Amaaazing

Ik moet jullie iets bekennen. Ik ben verslaafd. Verslaafd aan Amerika. Alles wat er ook maar iets mee te maken heeft, maakt me blij. De cultuur, de producten, de levenswijze en zelfs de feestdagen klinken me als muziek in de oren.


Zelf ben ik al twee keer in New York geweest en ben ik twee weken door de Westkust getrokken. Het was echt een prachtige ervaring. Vooral de twee weken rondtrekken hebben mij het echte 'Amerikaanse gevoel' gegeven. 's ochtends ontbijten als een echte Amerikaan met pancakes en fluo gekleurde ontbijtgranen. 's Avonds op zoek gaan naar de dichtsbijzijnde Walmart om je avondeten samen te stellen. De keuze die ze in zulke supermarkten hebben, is ongezien. Je weet dan pas wat een echte SUPERmarkt is. Onnoemelijk veel keuze en allerlei dingen die je nog niet kent. Voor mij was een bezoek aan Walmart een halve daguitstap op zich. Alles wilde ik proeven, kopen en meenemen. Helaas liet mijn budget dat niet toe.


Ondertussen is die laatste Amerika reis al 2 jaar geleden en het begint stilaan te kriebelen om terug te gaan. Ik heb ondertussen al een hele verlanglijst met Amerikaanse producten en kledij. Dat dankzij de talrijke amerikaanse magazines die ik op een maand lees. Ik heb een abonnement op Cosmopolitan en koop maandelijks InStyle US. Geloof het of niet, maar ook deze magazines verschillen dag en nacht met onze vlaamse magazines. Ik kan er soms weken over doen om een libelle of flair van begin tot eind uit te lezen. Cosmopolitan en InStyle lees ik op een paar dagen uit, inclusief de advertenties! (Want die zijn ook veel beter dan die van ons!) Ook laat ik me inspireren door de bekendste 'girl next door' die er is: Lauren Conrad. Wie kent haar niet? Haar blog staat vol met knutselideetjes, recepten, kledingadvies en ga zo maar door. Dat natuurlijk volledig overgoten met een dikke Amerikaanse saus. Love love love it!

 
Het Amerika Gevoel is volgens mij aangeboren. Mijn tante heeft een Western paard waarmee ze regelmatig wedstrijden doet en is helemaal in de ban van de Western cultuur. Een nicht van me was dan weer samen met een Amerikaan en heeft een tijdje op zijn Farm gewoond. Ook zij is helemaal verliefd en gaat meermaals per week naar de amerikaanse kruidenier in Wilrijk om inkopen te doen.

Kortom, ik ben een 'America Junkie'. Stiekem ben ik jaloers op Astrid Bryan en andere Vlamingen die hun dagen mogen vullen met het paraderen op Rodeo Drive. Ach ja, dit weekend win ik Euromillions en dan koop ik mij een buitenverblijf tussen de villa's van Leonardo Dicaprio en Jennifer Aniston. Je bent dan van harte welkom voor een 'cocktail at the poolside'! :)

Reacties

  1. Je bent zeker niet alleen! Ik kan ook niet wachten is terug te gaan :)

    www.eleni0111.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! :)

Populaire posts van deze blog

Getest: Calvé Burger saus

Smile Baby

Zoet beleg kan toch lekker zijn!